hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Hemkörning av ved

Publicerad 2022-05-29 11:21:00 i Allmänt,

Sonen kommer med ved till mig. 
Han hoppar in i den lilla kuren för att lasta av vedknippena med kranen.......
Det går hur bra och fort som helst...... 
innan ett knippe börjar bära sig dumt åt......
Någta bitar börjar glida ur, och de åker längre och längre ut
Okej tänker jag ....där får jag nog gå och kapa bort dem med handsågen, annars blir det att snubbla på de utskjutande bitarna........men när han sänkt ner knippet tar han och sänker ner kranen och plockar upp de smitande bitarna, bryter av dem och lägger dem på uppepå knippet. 
Oh.... vad han kan, sonen min med sin kran.....
Sen går det som en dans att lasta av resten.......
 fort och bra ....gick på mindre än en halvtimme, från det han backade in och tills han for igen.
Nu är bara mitt jobb kvar......för att få någon värme i vinter.....bör de kapas till lagom stora bitar och kastas in i vedboden, för kommande behov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela