hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Höst

Publicerad 2022-10-22 23:33:00 i Allmänt,

Och vilka härliga promenader vi haft i strålande höstväder med klar, krispig luft ibland, ibland riktigt varmt och oftast härligt blå himmel. Blir så underbara bilder med alla löv som ligger på vår väg. Och i år verkar det vara alldeles otroligt mycket löv som faller ner.
Dalälven, helt blank, inte en krusning, och motsatta sidan speglar sig i älvvattnet....
Bara så vackert
Vi förundrar oss över en röd käpp, som har kommit upp mitt i älvfåran.
När vi går under järnvägsbron i Krylbo lyser solen fint ner genom lövverket ...
Vårt fikaställe med en magnefik vy mot bron nerströms i solskenet
Så går vi vidare upp mot golfbanan, och ser att gässen samlat sig för vidare färd söderut....
Så närmar vi oss bron under stora bron....
och ett kort upp mot Avestaforsen, som fortfarande är tyst och stilla....
Så avslutar vi promenaden med en film på Myntet......
2,5 timmar med Elvis, ingen dum avslutning på samvaron med mina väninnor....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela