hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Blev inte riktigt som jag tänkt.......

Publicerad 2022-09-23 14:06:00 i Allmänt,

Fick beställning på ett kort till en 50-årig älgjägare.
Visste att jag hade ett perfekt papper.......men just nu gömde det sig. Så det fick bli något helt annat.
Skulle göra kortet på lördagens scrapträff i Västerfärnebos församlingsgård. Det var bara det att jag lovat att duka inför välkomstlunchen på söndagen för nya diakonen och nya kantorn också samtidigt. Vaktmästare Putte fick komma och låsa upp åt oss på lördagmorgonen, för nyckeln var redan utlånad till en som hýrt salen i veckan. Då är det tur att vaktmästaren bor nästgårds.
Jag visste inte om någon fixat någon eftermatenkaka till kaffet, förra gången så glömde de att fixa det....så jag inhandlade grejer till en gluten och laktosfri kaka, som jag fick lov att baka på plats.
Sagt och gjort jag varvade kakbak, ommöblering av salen, dukning och korttillverkning om vartannat. Tur min dotter var med, för borden var inte att leka med och flytta, de var ju bautatunga. Och så skulle flera stolar bäras in och ställas ut.
Kakorna blev bra, jag gjorde tre stycken i långpanna. Nu fick de stå och kallna innan jag kunde fixa toppingen och skära upp dem.
Dukningen fixade vi till 56 personer och jag tyckte det också blev lyckat. 
Kortet blev mindre lyckat.....helt misslyckat blev det...får göra helt om.....
På söndagen lade jag och de andra två gudstjänstvärdarna sista handen vid borden och tände ljus.
Vi kokade potatis till den färdiga varmrökta laxen, romsåsen och salladen och ställde fram när gudstjänstbesökarna kom instrosande
Kakorna var färdigdekorerade, bara att bäras ut till kaffet.
Kaffet hade vi bryggt i termosar, också färdiga att bäras ut och så kakan till var och en. 
Nu hade de ju kommit ihåg kaffekakorna denna gången......men dessa får de ta till en annan gång, för vi serverade mina hembakta kakor. 
Så var det bara disken kvar........men Gösta är en virtuos på diskmaskinen och vi andra torkade och plockade in. Det gick som en dans, för vi fick hjälp av kyrkoherde Markus och hans Kicki också.
Ett jättebra sammarbetsgäng på det hela taget, fort gick det och bra blev det.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela