hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Friluftsgudstjänst i "Treriksröser"

Publicerad 2023-07-24 21:56:00 i Allmänt,

En trevlig och fin utegudstjänst hölls på söndagseftermiddagen i vad vår kyrkoherde kallade "Treriksröset".
Visade sig vara mötespunkten för Västerfärnebo-Fläckebo, Skultuna-Harakers och Kila pastorat..
Vi åkte in på en liten grusväg i Sätrabrunn, följde den i ca två kilometer. Så hamnade vi i paret Nyströms trädgård...........inte riktigt mötespunkten....men nära nog..
Där tog vi framvåra medhavda stolar och kaffekorg och slog oss ned.
Lite strul med glappkontakt i kabeln till elpianot, sprakade rejält i högtalaren....men så kom värden ut med en ny kabel och vips var problemet löst.
Så kom vi igång.
Vår Vik Kantor Ulrika Törnros och vår Kyrkoherde Markus Holmberg inledde med en vacker duettsång.
Dagens text läster av Kyrkvärden i Skultuna-Haraker
och betraktelse över dagens text hölls av Kilas Kyrkoherde Per Alkstål
Så avslutades det hela med att vår Ulrika sjöng en gammal Dalakoral.
En trevlig eftermiddag i solen och på ett ställe, som jag inte varit på förut.Jag lurade dottern från Sala att komma och göra mig sällskap på detta evenemang. Och hon kände igen paret Nyström. För hennes tvillingflickor hade varit på "Pyjamasparty" hos en skolkamrat, som hölls i skolkamratens mormor och morfars lillstuga, men det var säkert 12, 13 år sedan......och nu var det i den trädgården vi var.....nu hävdade hon, dessutom bestämt att jag skjutsat dit tjejerna eller hämtade dem......men det har jag själv inget minne av. Borde väl ha kännt igen mig på något vis tycker jag.....men icke.
Men vi fick en trevlig ekumenisk sammanstrålning i "Treriksröset"
Efter det tog vi fram vårt medhavda kaffe och bulla och det smakade utmärkt i skuggan under äppelträdet......vars frukter hängde ner och störde mina bilder i överkanten.....men som tur är kan man ju fixa bort sådant med att beskära lite.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela