hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Du lilla fågel

Publicerad 2023-06-25 00:05:00 i Allmänt,

Satt ute i det vackra midsommardagsvädret. 26 grader varmt och en ljummen vind gjorde det riktigt behagligt att sitta och ta mitt förmiddagskaffe. Kan titta på gräset som växer och frodas efter regnet.......och tänka att jag inte kan klippa på grund av min nyopererade arm med många stygn. Så jag får lov att vänta åtminstonde till nästa vecka innan jag belastar armen med gräsklippning. 
En god kaka till, plus lite saltlakritsglass och en bra bok gjorde det hela ännu bättre...... med att glömma vad jag skulle ha gjort...
Då mitt i min stilla stund hör jag en dov duns från framsidan, tänkte att "Kommer det någon??" Det lät som en försiktig bildörrsstängning. Jag tittade fram och såg ingenting.....
men ser något som rör sig bland pertuniablommorna.
Petar fram en fågel, som verkar litte groggy. Den har förmodligen flugit rakt in i köksfönstret. Går in efter mobilen och när jag kommer ut igen har den försökt att krypa undan och står nu på huvudet bland de gamla fjolårslöven.
Stackaren har fått en rejäl smäll tycks det, verkar alldeles upp och ner........
Får peta upp den igen och försöka få ut den försiktigt på gräsmattan. Går in efter lite vatten i en flaska, den ser ut att behöva lite vätska.....När jag kommer ut igen har den försökt att krypa undan in i ventilationsröret in i torpargrunden.
Fick lov att dra ut den därifrån innan jag kunde skvätta in lite vatten i den öppna näbben.
Fick tippa i vatten flera gånger. Vet inte vad det var för fågel.....Färgen stämmer med Dubbeltrast, men jag vet inte....trast i alla fall......Fick lite förslag på Fb och tänkte fota den med en tännsticksask bredvid, för att bedömma storleken....men när jag kom fram mot fågeln denna gång så flög den iväg.......och den såg då pigg ut så den kommer nog att klara sitt äventyret med min fönsterruta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela