hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Alla Helgons dag och Alla själars dag

Publicerad 2023-11-06 21:58:00 i Allmänt,

Efter att ha kokat och serverat kaffe och pratat med frusna och våta besökare hela dagen i Västerfärnebo kyrka. Bara så tacksamt att bjuda på en varm kopp kaffe efter att de tänt ljus för sina hädangångna släktingar och vänner.. 
Åkte jag mot Sala och Minneslunden för att sätta ljus för de mina.
Fick sällskap av dottern Ulrica och barnbarnet Peter.
På väg upp mot Minneslunden.
Uppe vid Minneslunden var det som vanligt otroligt med folk och ljus.
och otroligt nog så var vattnet fortfarande på och porlade fint och rofyllt.
Peter hade aldrig varit in i kapellet, så vi följde med honom 
In
På söndagen efter Alla helgons dag.
Den dagen som benämns med,  Alla själars dag, var jag gudstjänstvärd i Västerfärnebo kyrka.
Passade på att fota renoveringen av predikstolen, som kommer att dra ut på tiden
för man väntar på länsstyrelsens beslut om färgval. Under skrapning av den flagiga gröna färgen hittades guldfärgade rosor, en i varje fält.
och en bild, som visat att fälten inte alltid har varit grön. En färg som kom dit på 1930-talet. och nu blir det spännande hur färgen ska harmonisera med övriga gröna nyanser i kyrkan.
Hjälpte sen vaktmästaren att tända ljus i dekorationerna
och byta färg på klädet på Ambon till lila efter att varit vitt igår.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela