hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Till Gottskär och Ullared

Publicerad 2023-11-03 19:04:00 i Allmänt,

Tog en skön promenad ner till Gottskär medan min dotter jobbade. 11 grader varmt men det blåste lite, men det var ljumma vindar.
Gick förbi en trädgård med några knotiga ekstammar, tyckte de var lite coola.
Fortsatte så ner mot havet och Neptun som står ute i hamnen
En bild ut på vågorna...
Satt och tittade på havet och hörde hur det slog mot stenarna i strandkanten medan jag skalade och åt upp min mandarin.......ångrade att jag inte tog lite kaffe med mig....
Restaurangen såg lite tom och övergiven ut....
Senare på eftermiddagen for vi till Ullared och riktigt fina höstbilder efter vägen. Tog i farten från bilen 
 
 
Så kom dagen för hemfärd igen.....for ner till Gottskär i bara pyjamasen och en jacka, för att fånga soluppgången över fjärden..... 
Idag var havet nästan spegelblankt......egentligen synd att åka hem....
en till bild på solen...
Så efter en lite sen frukost började jag min hemfärd.
Här en bild innan vi svängde ut på E6:an mot Göteborg.
Så skjutsade jag Marie till jobbet i Göteborg och började min egen resa.
Efter ett stopp i Mariestad med kaffetermos och medhavd smörgås. Skönt med en paus. Kallt och lite snö i luften, men inget som fastnade kvar på backen.
Upptäckte så när jag närmade mig Sala, att jag skulle hinna upp till Avesta och dräktkursen till fem, när den började. Så jag körde direkt dit och vad mycket snö det var, jag som bara hade sommardäck på fick ta det lugnt, men jag märkte ingen halka, förrän jag skulle ta mig till lokalen från bilparkeringen. Himmel och pannkaka vad halt, fick gå fot om fot för att inte fötterna skulle halka undan. 
Men det gick bra, tur det..... skulle behövt haft dubbkängorna med mig i bilen.
Men hemma igen så hade min snöplogare på vägen möljt in massor av snökockor i min grindhåla. Orkade inte ta tag i det utan försökte ta mig in ändå.......fick göra tre försök innan jag lyckades.
Det var skare på snön så jag gav upp försöken att borsta rent framför dörren.....fick ta det på morgonen efter. Men då regnade det så det är då ingen ordning på vädret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela