hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Avtackning av vår präst.

Publicerad 2023-10-08 20:44:00 i Allmänt,

Efter en bilolycka i november ifjol och en lång rehabiliteringsresa tillbaka så orkade han komma tillbaka för att ta avsked av oss i församlingen och det blev ett sorgligt avsked för Lars-Olov var mycket omtyckt......Glad och positiv, så vi kommer att sakna honom mycket.
Jag hade gjort en tavla med kort från vårt kyrkojubileum för ett par år sedan.
Jag hade sytt den gammaldags "elvan"  till honom och han hade lyckats sätta på den med avigan ut.....när vi rättade till den, bad han mig att ta ett kort på honom, och det passade bra på layouten.
Hade också gjort ett kort till från oss Gudstjänstvärdar.
Inuti satte jag ett kort på vår kyrka
och en tag med våra namn
Lars-Olov höll i gudstjänsten
och i sin predikan berättade han om sin olycka och sin långa rehabilitering efter. Det har ju nästan gått ett år, men fortfarande har han problem att sitta längre stunder, eftersom kotorna i nedre delen av ryggen fick en kraftig sättning vid olyckan.
Så bjöds det på lunch i församlingsgården.
En speciell tårta till pensionären
Sen fick han ta emot fler gåvor bland annat denna vackra krans
och jag tror han var nöjd med tavlan, han visade upp den och lät den sedan vandra runt vid borden.
Så jag tror den blev uppskattad.
Hoppas han får njuta nu av sin lediga tid....och ha det riktigt skönt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela