hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

En blomma

Publicerad 2023-10-06 10:34:05 i Allmänt,

Fick en amaryllislök av en väninna, för att jag ställt upp och hjälpt henne med lite sortering av gammalt uttjänta grejer i ett gammalt uthus och körde till tippen. 
Jag planterade den stora fina löken och den såg ut att utveckla sig bra. Knoppen började skjuta upp och det kom lite blad. När den stora knoppet kommit en dm ur löken så blev den alldeles mjuk och ruttnade bort.
"Nåja" tänkte jag "det ser ju ut att komma en till knopp".
Men den gjorde lika dant, men bladverket var frodigt och grönt.
När julen var över ställde jag ner krukan på golvet bakom gardinen och glömde bort den alldeles.
Så kom den fram när jag skulle byta ut sommargardinerna mot höstdito. Då hade jag stora knoppar på den och när jag tog fram den så slog de ut till en underbar blomma. 
Helt otroligt vackra i färgkombinationen.
Tur jag inte kastade den när de första knopparna försvann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela