hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Påsk

Publicerad 2024-04-01 15:04:00 i Allmänt,

Till påsken pyntade jag lite grann på matbordet. Ställde fram mina påskägg från Ulrika Hydman och Lasse Åberg och min påsktupp.
Så på skärtorsdagen, en datum att tända ljus på.
Åkte jag till Minneslunden i Sala
för att göra just det. Tända ljus ock begrunda hur många år som gått.
Lugnt och fridfullt bara fåglarna som kvittrade.
Fortsatte så till Västerfärnebo kyrka.
Där började klockorna ringa med en dov klang eftersom kläppen var omlindad med tyg, dymlade, denna vecka, Stilla veckan.
Skulle bli Bordsmässa i kyrkan och jag tänkte bara vara med. Har jobbad flera år förut, men det skulle jag inte denna mässa.........men det var förkylningstider och manfall på ordinarie personal så prästen bad mig läsa ett par texter.., Nu har jag ju inte läst på, sa jag......Men det klarar du, tyckte han....så det var att ögna igenom texterna som hastigast och hoppas att de var lättlästa.
Jag hjälpe till att bära fram allt till bordet.
Bordsmässoagendan
Vi satte oss vid det fint dukade bordet.
och efter mässsan dukades altarbordet av och altarskåpet stängdes innan vi tågade ut i tystnad och mörker.
Sen satte vi igång, jag diskade och Gösta torkade medan vakrmästarKajsa stängde och låste. 
Kajsa var väldigt tacksam, för nu var det bara för henne att köra tillbaka porslinet till Församlingsgården igen.
Men det är trevligt med denna lilla gemensamma Agapemåltid.
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela