hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Till Onsala och så de obligatoriska promenaderna till Gottskär

Publicerad 2024-07-30 16:27:00 i Allmänt,

Åkte ner till min dotter Marie, som bor på Onsalahalvön i Kungsbacka, på söndagen efter att jag jobbat färdigt som gudstjänstvärd i kyrkan. Diskade klart och kokade vatten till min fikakorg, som jag skulle festa på vid rast efter vägen ner. Kom väl iväg vid ett-taget och körde på och det var en ryslig trafik.....mycket semesterfirare med husbilar och husvagnar.
Jag stannade bara en gång strax innan Götene. Satt en stund i solen och drack mitt kaffe och kaka innan jag fortsatte.
Kom fram till Onsala vid ca 19-tiden, och kul att tre av mina barnbarna och mina barnbarnsbarn var där också för att fira Marie, som fyllde år, fast egentligen fyller hon dagen därpå.....men det passade bra att fira på söndagen, när alla var lediga.
Det blev grillfest, tårta och presentöppning.
Kortet från mig...
och en av mig broderad brickduk på en nysilverbricka.
Morgonen efter blev det mina vanliga morgonpromenaderna ner till Gottskär och havet. Eftersom Marie skulle jobba hela veckan fick jag roa mig själv, men det är inget problenm alls.
Hela veckans promenader gjordes i ömsom regn och ömsom sol.
Men mina promenader är underbara, vilket väder det än är... ....
Laddar upp lite bilder från dem.
 
 
 
 
 
 
Jaa lite blandat väder ....men kläder torkar och det var bara två dagar jag blev lite fuktig......de andra dagarna sken solen och ibland blåste det en frisk saltmättad vind.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela