hobbyaggan.blogg.se

Mina hobbies och lite annat jag sysslar med

Afternoon tea på Församingsgården

Publicerad 2024-03-26 15:16:36 i Allmänt,

Jag och mina väninnor var och drack afternoontea på Församlingsgården i Avesta.
Det har en präst i Avesta, Joan Donkin, som är från England och hon bjuder på Engelskinspirerat afternoontea.
Fina tekannor och vackra tekoppar står uppdukade på borden.
Denna gång var det två sittningar. Förra gången blev det sådan uppslutning att inte alla fick plats......så nu blev det två stycken efter varandra..
Joan berättade om te och hur det serverades i England.......med scones och sylt med clotted cream. För att få lite mera matigt så serverades ett par sandwiches till, för enligt Joan var det långt mellan frukosten och middagen. Så damerna behövde fylla på energin tills männen kom hem från sina klubbar.
Vi fick också ett par sandwich serverade till vårt afternoontea, en med gurkskivor och en med laxröra, och så kom de  varma ljuvliga sconesen in och de serverades med sylt och grädde, precis som hon berättat. Allt var så vackert upplagt och så gott.
En fin kväll, och en rolig bekantskap med tea och dess historia och skojfriskt och informativt framfört av Joan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela